2013. január 20., vasárnap

Újra lehet együtt öltögetni!

 
Szerdán, január 23-án újra belendülnek a fürge ujjak, és indul az Öltögető a Polgárok Házában. Egy ottani kiállítás - és a tavaly nyári gömöri kiruccanásunk Marcsival Gömörbe, ihlette a következő projektet: gömöri csomós hímzést tanul a Fonó! Zsuzsa összeállít egy alapkészletet, és aki akar, belevág... Máris gyakorolják bemelegítésként a hármas francia csomót, ami a gömöri hímzés alapja. Már többször is írtam róla - íme az öltés menete és a végeredmény:
Illik nekem is belevágni végre valamibe... Ez ugyan nem hagyományőrzés, vagyis csak részben, és nem is magyar. A minta új, csak a technika régi.  De végre egy korábbi Zweigart terítő-alaphoz találtam a fenti blackwork mintát - karácsonyra... Még éppen le tudtam olvasni a képről... Mindig szerettem volna elkövetni egy 'feketemunkát' - ezért kapóra jött: kettőt egy csapásra megoldás lenne. Nagyon ritka szövésű a terítő kerek középrésze - 10 öltés van egy inch-ben... Félek, nem fog jól mutatni ilyen elnagyoltan a minta... Talán a keresztszemek jobban érvényesülnének ebben a nagy mezőben... Még arra gondoltam, megbolondítom azzal, hogy más-más kitöltéssel készítem az egyes leveleket... Eddig így festenek a mikulás-virágok, de a zöld beszerzésével még várnom kell... Mit szóltok hozzá?
Talán mégis megalkuszom a blackworkkel... Érdekes a mintás alapszövés - sokkal egyenletesebb, mint az aida vagy a takácsvászon. Viszont nagyon meg kell választani hozzá a tűt - a mostani bumfordit is le kell cserélnem...

5 megjegyzés:

  1. Nem semmi mennyiségű francia csomó kell ehhez:-o
    Sokan nagyon utálják csinálni, mert bontani nem lehet, legalábbis nem egyszerű. Nekem van egy kispárnám otthon ami csak csomóval készült és egy rózsát ábrázol , de csak a kontúrvonal van hímezve.
    A "fekete"virágaid jól néznek ki szerintem. Bár én azt hittem Aidáról van szó.
    Ilyesmi anyagom nekem is van és még fogalmam nincs mit csinálok vele.

    VálaszTörlés
  2. Véletlenek pedig nincsenek! Egyrészt én is blackwork-kel készülök hímezni kb. fél éve, de mostanra már ki is találtam, hogy mit, másrészt szombaton találkoztam Marcsival az Iparművészeti Múzeumban, és megbeszéltük, hogy szerdán én is becsatlakozom az Öltögetőbe! :)

    VálaszTörlés
  3. Katám!
    Csomós hímzést csak úgy választékbővítésnek is érdemes lehet használni, más öltésekkel... Nemdebár? Mutatós, feldobja az egészet és nem oly strapás:-)))
    Ez a Zweigart túlontúl is kényelmes Neked... De én nem bánom:-)

    Rúzsám! Bizony nincsenek!!! Akkor nem volt hiába a meghívós posztom... Hej, de ott lettem volna én is!!! Jó öltögetést:-))))

    VálaszTörlés
  4. HU ezek a csomók....Hm nem semmi....Mire meg varrunk valamit ráununk az életünkre... Vagy nem???Asztalközép mintája nagyon tetszik....

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...